Jak nie przytyć gdy trzeba zostać w domu?

Jak nie przytyć gdy trzeba zostać w domu

Jak nie przytyć gdy trzeba zostać w domu?

Domowa izolacja związana z pandemią koronawirusa, spowodowała znaczną zmianę stylu życia wielu z nas. Jak uniknąć dodatkowych kilogramów, gdy trzeba pozostać w domu?

Przede wszystkim, postaraj się w miarę możliwości zachować swój poprzedni rytm dnia. Jeśli wstawałeś do pracy o godzinie 7:00, rób to nadal. Wyznacz godziny na pracę, jedzenie, odpoczynek. Niech będą zbliżone do tych, jakie miałeś zawsze. Ustal zamienniki czynności, których nie możesz teraz wykonywać, np. jeśli zawsze w ramach relaksu chodziłeś porozmawiać z kolegami z pracy, ale teraz pracujesz zdalnie, pomyśl co możesz zrobić zamiast. Niech to będzie czynność sprawiająca Ci przyjemność (rozmowa przez telefon, krótki spacer, wypicie kawy na balkonie) lub taka która Cię relaksuje i jednocześnie jest pożyteczna (układanie w szafkach, gotowanie).

Zachowaj również swój tygodniowy rytm życia. Jeśli trenowałeś w czwartki na siłowni, zastanów się jak możesz trenować w te dni w domu. Mogą to być podobne ćwiczenia do tych, które wykonywałeś lub zupełnie inne. Wyznacz dni na pracę i dni na odpoczynek.

Jeśli zaczynasz jeść z nudów, znajdź sobie zajęcie. Idealnie jest wtedy gdy bez reszty pochłania Cię sprzątanie, gotowanie lub czytanie książek. Bądźmy jednak szczerzy, nie zawsze tak jest. W chwilach kiedy masz zamiar sięgnąć po jedzenie tylko po to aby się zrelaksować lub zabić nudę, pomyśl co innego może sprawić Ci taką samą przyjemność. Oto kilka pomysłów: prace manualne, szycie, wyszywanie, sudoku, układanie puzzli, rozmowa przez telefon czy nawet granie w gry.

Zaplanuj posiłki i zakupy na cały tydzień. Zobaczysz, że nawet samo zastanowienie się nad tym co będziesz jadł, może pomóc Ci wybierać zdrowsze produkty. Zazwyczaj większość osób je w pośpiechu i nie analizuje swojego jadłospisu, jest to jedną z przyczyn otyłości. Jak zaplanować posiłki i jak zrobić listę zakupów na cały tydzień, przeczytasz tu: Jak zrobić listę zakupów na czas kwarantanny?

Nie kupuj nadmiernej ilości jedzenia. Przemyśl, jakich zapasów potrzebujesz. Jeśli chodzisz do sklepu co tydzień, kup właśnie tyle ile będzie niezbędne na ten czas. Gdy w Twoim domu znajdzie się za dużo produktów spożywczych, istnieje ryzyko że zjesz dużo więcej niż zwykle. Jeśli zrobiłeś większe zapasy, schowaj je do szafki aby nie były na widoku i nie kusiły.

Miej w domu zdrowe produkty. Zamiast chipsów i paluszków, kup orzechy i owoce. Zamiast napojów słodzonych wybierz wodę, aby miała lepszy smak można do niej wrzucić, np. cytrynę lub mrożone truskawki.

Ugotuj coś innego niż zwykle. Chociaż raz w tygodniu znajdź „zdrowy” przepis, którego nigdy nie próbowałeś i przetestuj go. Może któryś z nich stanie się jednym z Twoich ulubionych.

Siedzenie w domu w końcu się skończy. Może lepiej wykorzystać ten moment na sprawy, na które nigdy nie znajdujemy czasu, zamiast na spożywanie nadmiernej ilości niezdrowego jedzenia? To można zrobić zawsze 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie